اگر مدیر یک وب‌سایت هستید قطعاً به تعقیب راه‌هایی برای افزایش بازدید وب‌سایتتان هستید. یکتا از بهترین و مهم‌ترین روش‌های افزایش بازدید سایت، رسیدن به رتبه‌های نخست گوگل در واژه ها کلیدی مرتبط با زمینه تکاپو وب‌سایتتان از راه پیشه بر روی سئو و بهینه‌سازی سایت است.


سئو مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization است که به‌صورت چکیده به شکل SEO نوشته می‌شود. اگر بخواهیم این سه کلمه را به‌صورت ریزبین برگردان نماییم باید بگوییم «بهینه‌سازی موتور جستجو» ولی ترجمۀ بهتر و رایج‌تر می‌تواند عبارت «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» باشد.


سئو مجموعه اقداماتی است که برای رسیدن به رتبه‌های برتر موتورهای جستجو سپریدن می‌دهیم. بخشی از این اقدامات بر روی وب‌سایت و بعضی دیگر نیز بیرون از وب‌سایت اتمام می‌شوند تا درنهایت مایه رسیدن به رتبه‌های برتر در واژه ها کلیدی منظور و افزایش بازدیدکننده از موتورهای جستجو شود. در پیوسته با دو بخش اصلی فرایند سئو آشنا خواهیم شد.


سئوی درونی و سئوی خارجی


سئوی داخلی (On-page SEO)

استانداردهای مشخصی از سوی گوگل برای وب‌سایت‌ها تعریف شده است و تمامی وب‌سایت‌ها مم به رعایت این استانداردها هستند. در سئوی داخلی کوشش می‌کنیم وب‌سایتمان را بر پای بست، استانداردهای تعریف‌شده از جانب گوگل، بهینه‌سازی کنیم. منظور از کلمۀ سئوی داخلی این است که در این بخش تمامی تغییرات بهینه‌سازی در تو وب‌سایت اتمام می‌شوند.


اولین گام در جهت رسیدن به رتبه نخست گوگل، کار بر روی سئوی داخلی وب‌سایت است.


پارامترهای مختلفی در سئوی داخلی موردتوجه گوگل هستند که می‌توانیم با بهینه‌سازی این پارامترها امتیازات مثبتی از گوگل گرفتن کنیم و شانسمان را برای رسیدن به رتبه‌های نخست افزایش دهیم. در ادامۀ نوشتار با این پارامترها آشنا خواهید شد:


تعیین عنوان پسندیده برای صفحات سایت

عنوان صفحه مهم‌ترین پارامتری است که گوگل توجه ویژه‌ای به آن دارد و در رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت نقش مهمی را ایفا می‌کند. یگانه از انگیزه ها توجه ویژۀ گوگل به‌عنوان صفحات، نمایش عنوان در نتایج جستجو است؛ زیرا کاربران با مشاهدۀ عنوان صفحات تصمیم می‌گیرند که بر روی آن وب‌سایت کلیک کنند یا خیر.


منظور از عنوان صفحات همان عبارتی است که هنگام مشاهدۀ یک وب‌سایت، در تب مرورگرها به نمایش درمی‌آید. به این عبارت Title گفته می‌شود که در این نوشتار برای آسانی نوشتاری ما از کلمۀ «عنوان» به‌جای آن استفاده کرده‌ایم. درواقع عنوان صفحات می‌توانند بیشترین اطلاعات را در مورد موضوع متن در گزین کردن گوگل قرار دهند. به همین دلیل لازم است در گزینش عنوان دقت بسیار زیادی داشته باشید لغایت بتوانید بهترین بازدهی را از این تقسیم کسب کنید.


توجه کنید که مهم‌ترین مکان برای به کارگیری واژه ها کلیدی، عنوان صفحات هستند.


تولید محتوای استاندارد و بهینه

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پارامترهایی که گوگل هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها به آن پروا دارد، محتوای صفحات هستند. متن‌های موجود در صفحات مختلف وب‌سایت درواقع مواد خامی هستند که ما قصد داریم با استفاده از ترفندهای سئو وردپرس، در معرض دید کاربران قرار دهیم. به فرایند تهیۀ این متن‌ها، تولید درونمایه گفته می‌شود. تولید محتوا که می‌تواند با فرمت‌های مختلفی انجام شود، اصلی‌ترین تقسیم از فرایند سئوی درونی است.


اگر می‌خواهید رتبۀ احسان در کلمات کلیدی موردنظرتان کسب کنید بهتر است برنامۀ ویژه‌ای برای فرآوری درونمایه داشته باشید. محتوای شما باید به‌منظور جلب خوشنودی کاربران نوشته شود تا بتواند رتبۀ نکویی در گوگل کسب کند.


گوگل بارها بر این سوژه تأکید کرده است که محتوا را صرفاً برای کاربرانتان فرآوری کنید نه برای کسب رتبه در موتورهای جستجو.


بهینه‌سازی چگالی واژه ها کلیدی

در گذشته‌ای نه‌چندان بعید و در اوایل ورود اینترنت به ایران، چگالی کلمات کلیدی نقش مهم و پررنگی را در رتبه‌بندی نتایج گوگل ایفا می‌کردند. به همین علت کاربران برای اینکه بتوانند در گوگل به رتبۀ نکویی برسند، از کلمات کلیدی به‌دفعات و به تعداد زیاد در متن خود استفاده می‌کردند و یکباره در بسیاری از موارد نیز می‌توانستند رتبه‌های نکوداشتن کسب کنند؛ اما در حال حاضر شرایط کاملاً متفاوت است و الگوریتم‌های گوگل به حدی هوشمندانه عمل می‌کنند که نمی‌توان آن‌ها را فریب داد.


گوگل به‌طور پیوستگی در حال شفا عملکرد الگوریتم‌های خود برای نمایش بهترین نتایج به کاربران است و در حال حاضر با بعید شدن از تمرکز بر روی واژه ها کلیدی، به وابستگی معنایی کلمات و عبارات مختلف می‌پردازد که به آن «Semantic Search» یا «جستجوی معنایی» گفته می‌شود. حال انگاشت می‌کنید باوجود چنین الگوریتم‌های هوشمندی می‌توان صرفاً با استفادۀ مکرر از کلمات کلیدی به نتایج نخست گوگل دست پیدا کرد؟ به این کار Keyword Stuffing گفته می‌شود.


کافی است به‌طور مکرر و پی‌درپی از واژه ها کلیدی در متن صفحه بهره‌گیری کنید تا ببینید چگونه از جانب گوگل جریمه خواهید شد. با به کارگیری درصد چگالی واژه کلیدی می‌توان تشخیص داد که آیا به تعداد استاندارد و صحیح از کلمات کلیدی در متن خود کاربرد کرده‌اید یا با Keyword Stuffing در حال آفت رساندن به چگونگی کنونی وب‌سایتتان هستید.


منظور از چگالی واژه کلیدی، نسبت شمار تکرار واژه کلیدی به شمار واژه ها کل متن است.


استفادۀ پسندیده از لینک‌های درونی در صفحات سایت

اگر می‌خواهید یک خوراک لذیذ و جذاب برای ربات‌های گوگل حاضر کنید، از هر مقاله‌ای که جاسازی می‌کنید، به صفحات پیوسته و مقالات دیگرتان لینک بدهید. این شغل به ربات‌ها کمک می‌کند که به‌راحتی به صفحات دیگر وب‌سایتتان نیز دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن، لینک‌های داخلی این امکان را فراهم می‌کنند که بتوانید از توان صفحات مهم وب‌سایتتان برای رشد صفحات دیگر بهره‌گیری کنید.


لینک‌های داخلی بیش از آنچه انگاشت می‌کنید می‌توانند به شفا رتبۀ صفحات مختلف وب‌سایتتان کمک کنند.


استفادۀ مناسب از تگ‌های Heading

تگ‌های هدینگ برای مشخص کردن تیترهای موجود در متن صفحات ایجادشده‌اند و سایز آن‌ها به ترتیب از H1 لغایت H6 کوچک‌تر شده و به همین نسبت از اهمیت آن‌ها نیز کاسته می‌شود. ما باید از تگ‌های هدینگ به‌طور مناسب و بهینه در صفحات گوناگون وب‌سایتمان بهره‌گیری نماییم الی ازنظر سئو وب‌سایتی استاندارد و بهینه داشته باشیم.


بهتر است یک عبارت دربرگیرنده واژه ها کلیدی اصلی هر صفحه را در تگ H1 قرار دهیم لغایت موتورهای جستجو بتوانند درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشند. تگ‌های H2 و H3 نیز برای ذیل تیترها مورداستفاده پیمان می‌گیرند. ازنظر سئو، تگ H2 تأثیر بیشتری نسبت به تگ H3 دارد و می‌توانید برای پایین تیترهای مهمتان از H2 و برای ذیل تیترهایی که اهمیت اقلیت دارند از H3 بهره‌گیری کنید. تگ‌های H4 الی H6 تأثیری در فرایند سئو ندارند و بهتر است از آن‌ها بهره‌گیری نکنید.


تگ H1 مهم‌ترین تگ هدینگ است که عنوان اصلی صفحه در آن قرار می‌گیرد و بهتر است در هر صفحه از وب‌سایت تنها یک‌بار بهره‌گیری شود.


استفادۀ پسندیده از متا تگ دیسکریپشن (توضیحات)

متا تگ دیسکریپشن از اهمیت فوقانی در فرایند سئو و بهینه‌سازی سایت برخوردار است. دیسکریپشن می‌تواند از دو جهت حائز اهمیت باشد:


قرار دادن کلمات کلیدی

جلب‌توجه کاربران هنگام جستجو

درصورتی‌که در دیسکریپشن هر صفحه به شکل صحیح و اصولی از کلمات کلیدی همان صفحه کاربرد کنید، سیگنالی به گوگل ارسال می‌کنید که بتواند درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشد. بسیاری از کاربران به شکل نادرستی از دیسکریپشن استفاده می‌کنند که نه‌تنها کمکی به رشد وب‌سایت آن‌ها نمی‌کند، بلکه منجر به افت رتبۀ صفحات گوناگون وب‌سایتشان خواهد شد. بهترین روش این است که به‌جای به کارگیری واژه ها کلیدی به‌صورت پشت سر هم و بدون معنی و مفهوم، از این واژه ها در یک جملۀ صحیح و با مفهوم استفاده کنید.


برای اینکه بتوانید دیسکریپشن پسندیده و بهینه‌ای برای صفحات گوناگون وب‌سایتتان بنویسید توصیه می‌کنم کران مقالۀ نوشتن بهترین Meta Description را مطالعه کنید.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : صفحات ,گوگل ,واژه ,کلیدی ,وب‌سایت ,صفحه ,کلمات کلیدی ,عنوان صفحات ,گفته می‌شود ,موتورهای جستجو ,سئوی داخلی ,وب‌سایت اتمام می‌شوند
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بهترین آهنگ پیشواز معلم:وب معلمان واساتيد ودانش آموزان ايران اسللامي James شرکت پلیران poliran 021-66133673 پلی ران اتصال تازه های بازاریابی Ulysses science Adam دانلود رایگان فایل های فروشی نت